7.23.2011

ELEKTROLIRYKA FEAT. ANETA KAMIŃSKA



Koncert zespólu "Elektroliryka" (Aneta Kamińska & Paweł Uszyński) na Letniej Scenie Złotych Tarasów, 22 lipca 2011 na festiwalu
ELECTRONIC WAVES vol.4




Pobierz MP3

Elektroliryka - projekt Pawła Uszyńskiego, istnieje, gra i działa od początku 2008 roku. Jest miksturą nowych elektronicznych brzmień i poezji. W ciągu ponad dwóch lat istnienia Elektroliryka kilkadziesiąt razy pojawiła się na niezależnych scenach koncertowych w całej Polsce.

Aneta kamińska o swoich "Autoportretach" mówi tak: „Przydarzyła mi się rzecz przedziwna: napisały mi się cudze wiersze, w cudzym imieniu (choć znajomym, a nawet zaprzyjaźnionym), w cudzej poetyce (choć nie tak odległej od mojej własnej), na pograniczu dwóch języków: polskiego
i ukraińskiego. Nagła śmierć ukraińskiego poety, Nazara Honczara, którego byłam i jestem tłumaczką, wstrząsnęła mną na tyle, że powytrząsała ze mnie w ciągu kilku zaledwie dni około pięćdziesięciu krótkich wierszy. Jakby to miało być dokończenie tych wszystkich rozgrzebanych spraw: urwanych rozmów, maili, przekładów, projektów. jakby to miało być pożegnanie: moje z nim, jego ze mną, jego z nami wszystkimi.”

Koncertowe przedłużenie literackiego projektu Kamińskiej to czytane na żywo przez Autorkę teksty, remiks sampli z recytacji samego Honczara i muzyka utrzymana w stylistykach dubstep/breakbeat/noise.
Twórcy projektu wierzą, że także tym razem uda się im zabrać swoich słuchaczy w bogatą we wrażenia i emocje dźwiękowo-słowną podróż, której – to pewne! – sam Honczar, wieczny eksperymentator i poeta niepokorny, chętnie by przyklasnął...

No comments:

Post a Comment